A- A A+
«Ақмола облысының кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасы» ММ «Ақмола облысының кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасы» ММ
Қаз | Рус | Eng
Кіші және орта кәсіпкерлікті дамыту бөлімінің қызметі бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне жүргізілген ішкі талдау нәтижелері бойынша құрастырылған талдамалы анықтама

«Келiсiлдi»
Ақмола облысының кәсiпкерлiк
және өнеркәсiп басқармасының
басшысы
________________Е. Жақсылықов
2018 жылғы ________________

«Ақмола облысының кәсiпкерлiк және өнеркәсiп басқармасы» мемлекеттiк мекемесiнiң кiшi және орта кәсiпкерлiктi дамыту бөлiмiнiң қызметi бойынша сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiне жүргiзiлген iшкi талдау нәтижелерi бойынша құрастырылған талдамалы анықтама

«Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiне iшкi талдау жүргiзудiң үлгiлiк қағидаларын бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Мемлекеттiк қызмет iстерi және сыбайлас жемқорлыққа қарсы iс-қимыл агенттiгi Төрағасының 2016 жылғы 19 қазандағы № 12 бұйрығына сәйкес, сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiне жүргiзiлген iшкi талдау жүргiзу мақсатында шағын және орта кәсiпкерлiктi дамыту бөлiмiнiң (бұдан әрi-Бөлiм) сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiн анықтау тұрғысында iшкi талдау жүргiзу үшiн «Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiне iшкi талдау жүргiзу туралы» 2018 жылғы 18 мамырда № 35-о бұйрығы қабылданды.

Талдауды жүргiзу кезеңi: 2018 жылдың 21-25 мамыр аралығы.

Талданатын кезең: 2018 жылдың 1 қаңтарынан 2018 жылдың 30 сәуiрдегi қоса алғанға дейiнгi аралық.

Бұйрықпен құрамы 3 адамнан тұратын жұмыс тобы бекiтiлдi, олар: басқарма басшының орынбасары, бас маман-заңгер және мемлекеттiк емес ұйымның өкiлi (Бұйрық көшiрмесi қоса берiледi).

«Ақмола облысының кәсiпкерлiк және өнеркәсiп басқармасы» ММ-нiң (бұдан әрi — Басқарма)ереже Ақмола облысы әкiмдiгiнiң 2016 жылғы 22 тамыздағы № А-10/408 бұйрығымен бекiтiлген.

Ақмола облысы әкiмiнiң 2017 жылғы 20 желтоқсандағы №133-л/с өкiмiмен Ақмола облысының кәсiпкерлiк және өнеркәсiп басқармасының басшысы болып Е.Ж. Жақсылықов тағайындалды.

Басқарма бақылау функцияларын жүзеге асырмайды.

Басқармамен жалданатын ғимаратта жұмыс тәртiбi мен сенiм телефоны: 24-00-00 орнатылған. Сонымен қатар, мүмкiндiктерi шектеулi адамдар үшiн қоңырау түймешiгiмен пандус және лифт бар.

Бөлiмнiң қызметiн реттейтiн, сондай-ақ мiндеттерi мен функциялары көрсетететiн бөлiмi туралы ереже басқарма басшысымен бекiтiлген.

Жүргiзiлген талдау барысында «Бизнестiң жол картасы-2020» бизнестi қолдау мен дамытудың бiрыңғай бағдарламасын (бұдан әрi — Бағдарлама) жүзеге асырудағы жауапкершiлiк және қамтамасыз ету бөлiмнiң фукнциясының бiрi болып табылады. Осы бағдарлама шеңберiнде Бөлiмiмен 4 мемлекеттiк қызмет көрсетiледi:

1)«Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде кредиттер бойынша сыйақының пайыздық ставкасын субсидиялауды ұсыну;

2)«Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде жеке кәсiпкерлiк субъектiлерiнiң кредиттерi бойынша кепiлдiк беру;

3)«Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде мемлекеттiк гранттар ұсыну;

4)«Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде жетiспейтiн өндiрiстiк индустриалдық инфрақұрылымды жеткiзу бойынша қолдау ұсыну.

Жоғарыда аталған мемлекеттiк қызметтердiң iске асыру мақсатында Қазақстан Республикасының ұлттық экономика Министрiнiң 2015 жылғы 24 сәуiрдегi № 352 бұйрығы Ережесiнiң негiзiнде бекiтiлген, 2016 жылғы 19 сәуiрдегi № 234, 2015 жылғы 31 наурыздағы № 168 Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулыларымен бекiтiлген. 2015 жылғы 15 маусымдағы № А-6/274 Ақмола облысы әкiмдiгiнiң қаулысымен Мемлекеттiк қызметтердiң регламенттерi бекiтiлдi.

Жоғарыда көрсетiлген талдаулы уақыт аралығында бiр мемлекеттiк қызмет көрсетiлдi («Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде жетiспейтiн өндiрiстiк (индустриалдық) инфрақұрылымды жеткiзу бойынша қолдау ұсыну) және мемлекеттiк қызметтi көрсетудiң 10 бас тартуы болды («Бизнестiң жол картасы 2020» бизнестi қолдау және дамыту бағдарламасы шеңберiнде мемлекеттiк гранттар ұсыну).

Көрсетiлген 10 бас тарту мемлекеттiк қызметтердi алу үшiн қызмет берушi ұсынған құжаттардың толық емес және толық емес тiзiмi жасалды.

Мысалы «DML» ЖШС тапсырылған құжаттар тiзiмiнде Стандарттың 9 т. сәйкес 30 күнтiзбелiк күннен кешiктiрiлмей берiлетiн, бюджетке төленетiн мiндеттi төлемдер бойынша берешектiң жоқтығы туралы куәлiкте 120,382,12 теңге сомасында қарыз бар.

Мемлекеттiк грант беру ережесiнiң 13-тармағының 1 тармағына сәйкес берешектер бойынша берешегi бар және мемлекеттiк бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер бойынша кәсiпкерлерге гранттар берiлмейдi. Стандарттың 9-1 тармағына негiзделген бөлiм мемлекеттiк қызметтердi ұсынудан негiзделген бас тартуды қамтамасыз еттi. Ережелерде белгiленген мерзiм бұзылған жоқ.

ЖК «Балдәурен» заңды тұлғаның (жеке кәсiпкердiң) мемлекеттiк тiркеу туралы куәлiктiң көшiрмесi тапсырылған жоқ. Стандарттың 2 тармақшасы, 9-1 тармағына сәйкес бөлiммен, мемлекеттiк қызмет беруден бас тарту берiледi. Стандарттың 9 тармағына сәйкес, мемлекеттiк қызмет көрсету үшiн қажеттi құжаттардың тiзiмiнде құжатты қамтамасыз ету ұсынды.

Алайда, Стандарттың 9-2 тармағына сәйкес, Заңды тұлғаны мемлекеттiк тiркеу (қайта тiркеу) туралы мәлiметтi көрсетiлетiн қызметтi берушi "электрондық үкiмет" шлюзi арқылы тиiстi мемлекеттiк ақпараттық жүйелерден алады.

Осыған байланысты, бөлiмге мемлекеттiк қызметтер көрсету үшiн қажеттi құжаттар тiзiмiнен құжатты алып тастау стандарттар мен ережелер әзiрлеушiлерге ұсыныс жасауы тиiс.

Сонымен қатар жеке кәсiпкердi жеке кәсiпкер ретiнде тiркеу үшiн жеке тұлға салық органына қызметтiң басталуы туралы жеке кәсiпкер ретiнде Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес жеке кәсiпкер ретiнде салық органында тiркелу туралы растау болып табылатындығы туралы хабарлама жiбередi.

Қазақстан Республикасының «Мемлекеттiк көрсетiлетiн қызметтер туралы» Заңының 19 бабына сәйкес көрсетiлетiн қызметтi берушiлердiң мемлекеттiк қызметтер көрсетуiне қойылатын талаптар және оларды көрсету тәртiбi мемлекеттiк көрсетiлетiн қызметтер стандарты мен регламентiнде айқындалады. Көрсетiлетiн қызметтi алушы мемлекеттiк көрсетiлетiн қызмет стандартында көзделген тiзбеге сәйкес құжаттардың топтамасын толық ұсынбаған және (немесе) қолданылу мерзiмi өтiп кеткен құжаттарды ұсынған жағдайларда, көрсетiлетiн қызметтi берушi өтiнiштi қабылдаудан бас тартады.

«Мемлекеттiк гранттар ұсыну» бойынша ұсынылған мемлекеттiк қызметтер көрсету 10 бас тартуы , құжаттарды қабылдау және тiркеу үшiн жауапты болып табылатын iс жүргiзушi маманы өтiнiштi қабылдаудан бас тартуға құқылы болды. Осылайша қызмет берушi тарапынан мемлекеттiк қызметтердi ұсыну кезiнде төрешiлдiк пен сөзбұйдаға салу көрiнiстерiне жол бермеу қағидаты бұзды. Осыған орай iс жүргiзушi маманға, мемлекеттiк қызмет көрсету процесiнде қатысатындықтан және өзара iс-қимыл жасайды мемлекеттiк қызметтердi көрсеткендiктен, құжаттарды қабылдау және тiркеу кезiнде стандарттар мен нұсқаулықтардың талаптарын басшылыққа алуды ұсынылды.

Жоғарыда көрсетiлген мемлекеттiк қызметтердi ұсыну тәртiбiн реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлердiң құқықтық мониторингiнiң нəтижелерi бойынша мемлекеттiк қызмет көрсетудiң Стандарттары мен регламенттерi ережелерiнiң ережелерiнде мынадай қайшылықтар белгiленедi:

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2017 жылғы 29 желтоқсандағы № 940 қаулысымен мемлекеттiк қызмет көрсету ережесiне өзгерiстер енгiзiлдi.

Ережелерге сәйкес Бағдарламаның аймақтық үйлестiрушiсi бұл облыс әкiмi белгiлеген өңiрлiк деңгейде Бағдарламаны iске асыруға жауапты жергiлiктi атқарушы органның құрылымдық бөлiмшесi.

Бағдарламаның жергiлiктi үйлестiрушiсi кәсiпкерлерге Бағдарламаға қатысу үшiн қажеттi құжаттарды дайындауға және жинауға консультациялық көмек көрсететiн облыс әкiмiнiң анықтайтын қалалық / аудандық құрылымдық бөлiмшесi болып табылады.

Бағдарламаға енгiзiлген өзгерiстер, кәсiпкер Бағдарламаның жергiлiктi координаторына тек өтiнiмге дайындық және Бағдарламаға қатысу үшiн құжаттарды жинау бойынша консультациялық қолдау алу үшiн ғана өтiнiш бере алады. Бағдарлама бойынша мемлекеттiк қызметтердi көрсету нәтижелерiн беру және берудi Бағдарламаны өңiрлiк үйлестiрушi жүзеге асырады.

Осыған байланысты, аталған өзгерiс мемлекеттiк қызмет көрсетудiң қолданыстағы Стандарттары мен ережелерiне қайшы келедi. Өтiнiштер қабылдау бөлiгiнде өзгерiстер енгiзу және мемлекеттiк қызметтердi ұсыну нәтижелерiн тек өңiрлiк бағдарлама үйлестiрушiсi ғана енгiзу қажет. Өтiнiмдердi қабылдау және тiркеу тәртiбi мемлекеттiк қызмет көрсетуде кедергi жасау немесе сыбайлас жемқорлыққа қарсы iс-қимылдың пайда болуы салдарынан туындайды.

Бұдан басқа, «Мемлекеттiк гранттарды беру» мемлекеттiк қызмет көрсету тәртiбiне өзгерiстер енгiзiлдi.

Енгiзiлген өзгерiстерге дейiн Грант беру бағдарламасына қатысу өтiнiмдерiн қарастыру екi кезеңде жүргiзiлдi.

1) Конкурстық комиссия отырысында жобаны қарастыру;

2) Өңiрлiк үйлестiру кеңесiнiң кеңес конкурстық комиссиясы отырысының хаттамасын қарастыру (облыстардың, Астана және Алматы қалаларының әкiмдерi құрған және жалпы саны 50% -дан кем емес бизнес-қауымдастық өкiлдерiнiң қатысуымен құрылған консультативтiк-кеңесшi орган).

Бағдарламаға енгiзiлген өзгертулерге сәйкес мемлекеттiк гранттар беру тек конкурстық комиссиямен жүзеге асырылады. Яғни, мемлекеттiк грантты беру мүмкiндiгi / мүмкiн еместiгi туралы шешiмдi конкурстық комиссия қабылдайды. Өңiрлiк үйлестiру кеңесiнiң конкурстық өтiнiмдердi қараудың екiншi кезеңi алынып тасталды.

Бұл мемлекеттiк қызмет көрсету Регламентiне қайшы келедi. Осылайша, мемлекеттiк қызмет көрсетудi қамтамасыз ету жөнiндегi ереженiң жобасын мемлекеттiк қызмет көрсетудiң екiншi кезеңiн қоспағанда, кейiннен бекiту арқылы бекiту ұсынылады.

Жоғарыда аталған мемлекеттiк қызмет нәтижесi — грант туралы келiсiм болып табылады. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрiнiң 2015 жылғы 26 қарашадағы № 736 бұйрығымен гранттық келiсiмшарттың стандартты нысаны бекiтiлдi. Алайда, мемлекеттiк қызмет стандартты нысаны гранттық шарттың стандартты нысаны үшiн қарастырылмаған.

Басқармамен 2017 жылғы 4 тамыздағы №01-06/3271 Қазақстан Республикасы Энергетика министрлiгiне «Бизнестiң жол картасы-2020» бағдарламасы аясында «Бiрыңғай бизнестi қолдау және бизнестi дамыту бағдарламасы аясында мемлекеттiк гранттар беру» мемлекеттiк қызмет стандартына өзгерiстер енгiзу туралы ұсыныс жiбердi.

Стандарттың нормалары мен қолданыстағы нормативтiк-құқықтық актiлер арасындағы қарама-қайшылықтардың (сәйкессiздiктердiң) болуы «Мемлекеттiк қызмет туралы» Заңның 3-бабында көзделген мемлекеттiк қызмет көрсету саласындағы есеп беру мен ашықтық қағидатын бұзуға әкеп соқтырады.

2017 жылғы 21-29 қыркүйек аралығында Мемлекеттiк қызмет iстерi және сыбайлас жемқорлыққа қарсы iс-қимыл агенттiгiнiң Ақмола облысы бойынша департаментiмен сыбайлас жемқорлық тәекелдерiне сыртқы талдау жүргiзiлдi.

Конкурстық комиссия Қазақстан Республикасының заңнамасына және осы Мемлекеттiк гранттар беру қағидаларына сәйкес конкурс өткiзген кезде мынадай функцияларды жүзеге асырады:

- конкурстық iрiктеуге ұсынылған қатысушылардың бизнес жобаларын/индустриялық-инновациялық жобаларын қарайды;

- мемлекеттiк гранттар беру мүмкiндiгi/мүмкiн еместiгi туралы шешiм қабылдайды.

Талдау барысында конкурстық бағалау комиссиясы осы екi функцияны жүзеге асырумен қатар кәсiпкерлерге гранттың сомасын (ақшалай түрде) анықтайды. Бұл iс құқықсыз және Конкурстық комиссиясының құзыретiне кiрмейдi, себебi ол мұндай өкiлеттiктерге ие емес. Осылайша, кәсiпкерлер арасында заңнамалық деңгейде гранттар бөлудiң бекiтiлген рәсiмiнiң болмауы сыбайлас жемқорлық көрiнiстерiне жағдай жасайды.

Ақмола облысының әкiмдiгiмен 2014 жылғы 27 тамызда «Ақмола облысы әкiмдiгiнiң жанындағы аймақтық үйлестiрушi кеңесiн құру туралы» оның құрамы бекiтiлiп № А-8/395 қаулысы қабылданды. Бiрақ, бүгiнгi күнге дейiн аталған Үйлестiру кеңесiнiң ережесi бекiтiлген тәртiпте бекiтiлмеген. Осыған байланысты үйлестiрушi кеңестiң функцияларын, мiндеттерiн, заңды және ұйымдық негiздерiн анықтай алмайды, бұл өз кезегiнде оның әрекеттерiнiң заңдылығына күмән туғызады, сондай-ақ өңiрдiң индустриялық-инновациялық дамуының мемлекеттiк саясатын iске асыру кезiнде қабылданған шешiмдердегi құзыреттiлiкке күмән туғызады.

Консультативтiк-кеңесшi органдардың ашықтығы мен реттелiп көрсетiлетiн iс-әрекетiнiң болмауы сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар жасауға ықпал ететiн себептер мен жағдайлардың өз қызметiнде пайда болу мүмкiндiгiн жоққа шығармайды.

Анықталған сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiн жою масатында бөлiммен 2017 жылғы 4 қазанда № 01-06/3505 Бағдарлама шеңберiнде мемлекеттiк қызмет көрсетудi реттейтiн нормативтiк құқықтық актiлерге өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы ұсыныстар жолданды.

Бөлiм қызметiндегi сыбайлас жемқорлық тәуекелдерiн iшкi талдау нәтижелерi бойынша жұмыс тобы мыналарды ұсынады:

1.Стандарттағы грант туралы келiсiмнiң стандартты нысанын енгiзу бөлiгiнде «Мемлекеттiк гранттарды беру» мемлекеттiк қызмет стандартын әзiрлеу бойынша уәкiлеттi органға қайта ұсыныс енгiзiлсiн. Сондай-ақ, Стандарттағы және Нұсқаулықтардағы рәсiмдердiң қалауы бойынша, Бағдарламаға қатысу туралы өтiнiмдер аймақтық аймақтық апталық басылымда жарияланғаннан кейiн қабылданады.

2. «Мемлекеттiк гранттарды беру» мемлекеттiк қызмет көрсету туралы ереженiң жобасын әзiрлеу, оны кейiннен мемлекеттiк қызметтi ұсынудың екiншi кезеңiн (АҮК) алып тастауға байланысты бекiту;

3. Өтiнiштi қабылдау бөлiгiнде өзгерiстер енгiзу туралы және мемлекеттiк қызметтердi көрсету нәтижелерiн беру туралы уәкiлеттi органға тек Өңiрлiк бағдарлама координаторы ғана ұсыныс енгiзсiн;

4. Заңды тұлғаны (жеке кәсiпкердi) мемлекеттiк тiркеу туралы куәлiктiң көшiрмесiн мемлекеттiк қызметтердi көрсету үшiн қажеттi құжаттар тiзiмiнен шығару туралы уәкiлеттi органға ұсыныс жасайды;

5. Кәсiпкерлерге мемлекеттiк гранттың мөлшерiн (ақшалай түрде) анықтаудың негiзгi критерийлерiн әзiрлеу бөлiгiнде нормативтiк құжатты (әдiстемелiк сипаттағы) әзiрлеу және бекiту жөнiндегi уәкiлеттi органға ұсыныс енгiзу;

6. Ақмола облысы бойынша Үйлестiру кеңесi туралы ереженi заңнамада белгiленген тәртiппен әзiрлейдi және бекiтедi, онда ол кеңестiң төрағасының орынбасарының өкiлеттiгi көрсетiледi;

7. Мемлекеттiк қызмет көрсету бойынша құжаттарды қабылдау және тiркеу кезiнде iс-жүргiзу маманы мемлекеттiк қызмет көрсету стандарттары мен ережелерiнiң талаптарына сәйкес қатаң басшылыққа алуы керек.

Загребин
Александр Витальевич                                                       басқарма басшысының орынбасары, жұмыс тобының төрағасы;

Жұмабеков
Марат Қабенұлы                                                                «Ақмола облысының кәсiпкерлер қауымдастығы» қоғамдық                                                                                                        бiрлестiгiнiң басқарма төрағасы

Жүсiпов
Қанат Амантайұлы                                                               бас маман — заңгер.

Мақаланың шыққан күні: 14.06.2018 11:27
Парақтағы соңғы өзгерістер: 14.06.2018 11:27
Қаралым саны: 34

egov.kz - мемлекеттік қызметтер және ақпарат онлайн

@2018 «Ақмола облысының кәсіпкерлік және өнеркәсіп басқармасы» ММ
Яндекс.Метрика

Телефон:

Электрондық пошта адресі:

8 (7162) 24-00-00

depprom@akmo.kz